I 2019 var to mænd på en mission om, at forene netop mennesker og teknologi på en automatiseret måde. Det er umiddelbart to verdener der stadig er en kløft imellem, men på nogle områder giver automatisering bare rigtig god mening.
Mød stifterne
Casper og Niels kunne se, at der inden for uddannelsesområdet var et stort behov for administrativt aflastning af de medarbejdere der yder støtte til det stigende antal elever der havde krav på Specialpædagogisk støtte. Derfor gik de i gang med at udvikle det der i dag hedder SPS Flow. Et værktøj der hjælper både fagpersoner og elever i deres SPS-sagsbehandling.
Med Caspers baggrund indenfor business proces management, og et bachelorstudie i computer science, kunne han hurtigt danne sig et overblik over behovet på ungdoms- og erhvervsuddannelserne. Sammen med Niels og hans baggrund i datalogi og softwareudvikling, var der nu god grobund for, at udvikle det helt rigtige software til denne type problemstillinger.
Deres fokus har fra dag et været, at udvikle et brugervenligt system der tager brugerne i hånden hele vejen. Samtidig har ønsket været at aflaste administrativt helt fra et støttebehov opstår og til der skal søges refundering. Deres fokus har altid været mennesket og de processer de gennemgår i et sagsforløb.
Før lanceringen af SPS Flow har de været igennem en lang rejse, for at afdække de udfordringer der er i et SPS-forløb. Selv efter lanceringen er udviklingen i fuld gang. Indenfor IT sker der hele tiden ændringer, og her er det et stort mål for dem, altid at følge med og holde SPS Flow opdateret, så SPS-vejledere og skolen, ikke skal stå med den bekymring alene. I den forbindelse er det også vigtigt for dem, at have en tæt dialog med deres kunder, så de er trygge i brugen af SPS Flow.
Mennesket i fokus og processerne automatiseret.
Så har du den mindste interesse i de administrative interesser indenfor Specialpædagogisk støtte, så følg med her på siden, hvor der løbende udgives artikler.